19/3/13

Βάσω και Γεωργία: Yπηρεσία σε studio

 
 Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα προκειμένου να συστήσεις στους αναγνώστες τα καλύτερα studio,ανακαλύπτεις και ανθρώπους που εργάζονται με περηφάνια, πολύ κουράγιο και πολλά όνειρα. Εμείς ανακαλύψαμε στην Κατερίνη ένα από τα πιο όμορφα studio και δυο πολύ ζεστές και φιλικές γυναίκες. Η μια είναι η Γεωργία η οποία εργάζεται ως υπηρεσία και η άλλη είναι η Βάσω η οποία είναι η επιχειρηματίας, η ιδιοκτήτρια του μαγαζιού. Τι κοινό έχουν αυτές οι γυναίκες; Είναι μαμά και κόρη! Και το studio είναι για αυτές πλέον «οικογενειακή υπόθεση»

Greeceladies: Γεωργία, πόσο καιρό εργάζεσαι ως υπηρεσία
Γεωργία: Είμαι ακριβώς ένα χρόνο σε αυτή την δουλειά.

Greeceladies: Τι προέκυψε και ασχολήθηκες με αυτή την δουλειά;
Γεωργία: Τι προέκυψε; Δυστυχώς το οικονομικό της Ελλάδας μας. Αυτό και ότι στην ηλικία που είμαι 52 ετών δεν είναι δυνατόν να βρω κάπου αλλού δουλειά. Όλες οι θέσεις είναι «πιασμένες» είναι δύσκολο να σε προσλάβουν κάπου σε αυτήν την ηλικία. Πάντως νιώθω η «μικρή» εδώ και ας είμαι σε αυτή την ηλικία. Γιατί για να γίνεις υπηρεσία πρέπει να είσαι πάνω από 50 ετών.

Greeceladies: Χρειάζεται κάτι ιδιαίτερο Κάποια συγκεκριμένα χαρτιά;
Γεωργία: Φυσικά. Χρειάζεται να ξεκινήσεις από τους γιατρούς. Από την αστυνομία. Αν έχεις καθαρό ποινικό μητρώο. Να μην καταδιώκεσαι. Πάρα πολλά χαρτιά για αυτή την δουλειά που είναι και πολύ περιφρονημένη, μπορώ να σου πω…
Το μεγαλύτερο ποσοστό εδώ στην Ελλάδα συνεχίζει να έχει άλλη νοοτροπία πάνω στο θέμα. Σε κοιτάνε περίεργα. Σου δίνουν να καταλάβεις πως αυτό που κάνεις είναι ένα επάγγελμα κακής ποιότητας. Παρόλο που το επάγγελμα αυτό είναι από αρχαιοτάτων χρόνων. Εδώ αναφέρομαι στις κοπέλες που εργάζονται μαζί μας. Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει πως είναι ένα επάγγελμα που πρέπει να υπάρχει. Ένα παιδί που ξεκινάει τώρα την ερωτική του ζωή. Ένας χωρισμένος που δεν έχει γυναίκα δεν μπορεί να πάει στην γυναίκα του γείτονα ή κάποιος που είναι χήρος και πάει λέγοντας… Πιστεύω ότι αυτά τα επαγγέλματα πρέπει να υπάρχουν και με μεγαλύτερο σεβασμό απέναντι και στις υπηρεσίες αλλά και στις κοπέλες.

Greeceladies: Ο ρόλος της υπηρεσίας ποιος είναι;
Γεωργία: Ο ρόλος της υπηρεσίας είναι να υποδέχεται τον φίλο που έρχεται στον χώρο. Να τον ενημερώνει για τα προγράμματα που κάνει η κοπέλα. Αυτός επιλέγει και το λέει σε μένα.

Greeceladies: Μίλησε μας για μια τυπική ημέρα στην δουλειά σου.
Γεωργία: Ανοίγω την πόρτα. Πρέπει να σου πω ότι βλέπω πάρα πολύ και διάφορο κόσμο. Από τον πιο «γραββατωμένο» μέχρι τον πιο απλό που είναι με την παντόφλα. Θα μπουν όλοι. Αρκεί να μην είναι μεθυσμένοι. Το απαγορεύουμε για τους ευνόητους λόγους. Από κει και πέρα φερόμαστε πάντα ευγενικά. Τον καλωσορίζουμε στον χώρο μας του λέμε να καθίσει στο σαλόνι και στην συνέχεια του δείχνουμε την κοπέλα. Η συμπεριφορά του πελάτη εξαρτάται πάντα και από την δική μας συμπεριφορά. Ευτυχώς υπάρχουν λίγες εξαιρέσεις. Είμαστε πάντα φιλικοί γιατί νιώθουμε ότι αυτός που θα έρθει κοντά μας, έρχεται για να μας στηρίξει οικονομικά, να διαφημίσει τον χώρο μας και να δουλέψει και η κοπέλα μας. Προσφέρουμε έναν καφέ σε περίπτωση που ο φίλος μας πρέπει να περιμένει την κοπέλα να τελειώσει το πρόγραμμα της, σε περίπτωση που έχουμε κόσμο. Μετά συστήνεται στην κοπέλα, επιλέγει το πρόγραμμα και εγώ τον οδηγώ στο κατάλληλο δωμάτιο.

Greeceladies: Και από κει και πέρα αρχίζει το παιχνίδι. Μετά το παιχνίδι;
Γεωργία: Μετά ρωτάμε πάντα ευγενικά πως ήταν, πως πέρασε, πως του φάνηκε η κοπέλα και ο χώρος μας. Και εκείνος ανάλογα μας λέει τις εντυπώσεις του. Τον χαιρετούμε. Από εκεί και πέρα παρακολουθούμε την επανάληψη. Πόσες φορές θα ξαναέρθει.

Greeceladies: Τι πρέπει να γνωρίζει ο πελάτης για εσάς. Το κράτος…
Γεωργία: Για τις κοπέλες είναι γνωστό ότι εξετάζονται. Αλλά εξεταζόμαστε και εμείς οι υπηρεσίες κάθε 6 μήνες. Δεν έχουμε καμία επαφή με τους πελάτες παρόλα αυτά περνάμε τις ίδιες εξετάσεις. Διατηρούμε εμείς πάντα το σπίτι καθαρό. Αλλάζουμε τα σεντόνια, τις πετσέτες. Πάντα καινούργια και πλυμένα. ‘Όπως είπα εξεταζόμαστε κάθε 6 μήνες και κάνουμε τα χαρτιά μας. Η άδεια μας ανανεώνεται κάθε 3 χρόνια με τα ίδια χαρτιά. Θέλω να καταλάβουν οι πελάτες πως δεν παίρνουμε λεφτά και δεν εκβιάζουμε τις κοπέλες!!! Κανείς δεν το κάνει. Οι κοπέλες γνωρίζουν πολύ καλά που είναι και τι κάνουν. Είναι αυτόνομες. Εμείς απλά κάνουμε την παρουσίαση. Σαν τον σερβιτόρο που ρωτάει «Τι θα πάρετε;» Το κράτος . Τέλος στην τόση γραφειοκρατία! Να μην μας κοιτάνε τόσο υποτιμητικά όταν πηγαίνουμε για τα χαρτιά ή τις εξετάσεις μας! Να μην μας κοιτάνε υποτιμητικά! Εργαζόμενοι άνθρωποι είμαστε. Αγωνιστές! Δεν πειράζουμε και δεν ενοχλούμε κανένα! Οι υπηρεσίες να δείξουν σεβασμό! Είμαι πολύ καλά εδώ που είμαι. Δεν με ενοχλεί κανείς. Έχω αποκτήσει φίλους ανθρώπους που με γνώρισαν εδώ και με σέβονται. Είμαι περήφανη που κάνω αυτή την δουλειά και αυτό δεν μπορεί να μου το πάρει κανείς.

Greeceladies: Η προσωπική σου ζωή. Το επάγγελμα έφερε αλλαγές στην ζωή σου; (Σύντροφο κτλ.)
Γεωργία: Αναλόγως τον άνδρα. Κάποιοι έχουν κάποιοι όχι από παραδείγματα συναδέλφων μου Γνωρίζω και κάποια κυρία που ο άνδρας της μόλις το έμαθε την χώρισε μετά από χρόνια. Όταν οι άλλοι δεν γνωρίζουν… Τι να μου πούνε. Εγώ μεγάλωσα 3 κορίτσια μόνη μου! Και οι φίλοι μπορεί να σε πικράνουν εάν δεν το κατανοούν. Εγώ έχω τέτοιο παράδειγμα φίλης που την «έχασα» και ακόμη δεν ξέρω τον λόγο. Αλλά σου είπα και πριν πως δεν μετανιώνω και πως σέβομαι τιμώ και αγαπώ αυτό που κάνω. Είμαι περήφανη.

Greeceladies: Βάσω είσαι μια από τις πιο νέες και πετυχημένες επιχειρηματίες στον χώρο…
Βάσω: Ναι και νιώθω πάρα πολύ τυχερή που μπήκα σε αυτό τον χώρο Ακόμη και για την διακόσμηση του χώρου νιώθω πολύ τυχερή Η διαχείριση, όλα… Έχω κάνει πάρα πολλά επαγγέλματα στην ζωή μου…

Greeceladies: Κάνεις δυο επαγγέλματα παράλληλα…
Βάσω: Ναι είμαι επιχειρηματίας στο studio και παράλληλα ασχολούμαι και με την διακόσμηση.
 
 

Greeceladies: Με τον χώρο των studio πως αποφάσισες να ασχολήθείς;
Βάσω: Εντελώς τυχαία . Έχω κάνει πάρα πολλές δουλειές όπως είπα πριν και αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό τον χώρο… Με οδήγησαν τα γεγονότα. Αυτά που βλέπω στην Ελλάδα. Όλο αυτό το σύστημα της κρίσης, με εκνευρίζει υπερβολικά. Μπήκα σε ένα τέτοιο χώρο και αυτό που διαπίστωσα είναι ότι μέσα στην ύφεση της υποτιθέμενης κρίσης, υπάρχουν επιχειρήσεις όπως οι οίκοι ανοχής που αντιστέκονται σε αυτό και όχι μόνο δεν απολύουν προσωπικό αλλά προσλαμβάνουν κιόλας. Βέβαια το θέμα της γραφειοκρατίας… Αυτό είναι πολύ δύσκολο! Η Ελλάδα σε αυτό το κομμάτι είναι πάρα πολύ πίσω! Τώρα πως ξεκίνησε με εμένα όλο αυτό; Έχω μια φίλη που εργάζεται αυτό τον χώρο. Μπήκα, είδα πως δουλεύει το σύστημα. Η φίλη μου δεν είναι επιχειρηματίας όπως εγώ αλλά ιερόδουλη. Είδα λοιπόν το σύστημα και είπα να κάνω την επιχείρηση. Να τολμήσω αυτή την επαγγελματική κίνηση. Το να διαμορφώσεις έναν χώρο είναι εύκολο για μένα, λόγω του ότι είμαι διακοσμήτρια. Όλα τα υπόλοιπα… Αντιμετώπισα πάρα πολλές δυσκολίες.

Greeceladies: Έχεις κάνει μια τεράστια επένδυση.
Βάσω: Ναι. Ό χώρος έχει 4 δωμάτια είναι περίπου 30 τ.μ. Το έχω διαμορφώσει έτσι ώστε το κάθε δωμάτιο να έχει το δικό του πρόγραμμα. Υπάρχει τι prive δωμάτιο, το πιο απλό δωμάτιο, το αυταρχικό δωμάτιο που δουλεύει αρκετά και ο 4ος χώρος που είναι για bachelor party, γενεθλίων, strip show κτλ.

Greeceladies: Επένδυση 330 τ.μ Ξεκίνησες από το μηδέν. Πόσο σου στοίχισε η επένδυση και πως αντιμετώπισες την γραφειοκρατία;
Βάσω: Ναι. Σκέφτηκα. Είναι ένα επάγγελμα που δεν έχει ημερομηνία λήξης. Την μια μέρα θα βγάλεις ένα καλό μεροκάματο. Την άλλη ίσως όχι. Αλλά σίγουρα θα καταφέρεις να επιβιώσεις. Δεν σταματάει. Δεν κλείνει ποτέ. Εκτός αν υπάρξουν σοβαρά προβλήματα., αλλά σε ότι αφορά τον οικονομικό τομέα, δεν σταματάει ποτέ. Και στον πόλεμο αυτή η δουλειά υπάρχει. Όσο για την γραφειοκρατία αυτή είναι φοβερή! Τόσο πίσω. Σε καθημερινή βάση πηγαίνω στις υπηρεσίες, στα νοσοκομεία. Για να διαχειριστείς έναν τέτοιο χώρο πρέπει να είσαι συνέχεια ενημερωμένη και για τους νόμους και αγκαζέ με έναν δικηγόρο. Πάρα πολλοί υπάλληλοι στις δημόσιες υπηρεσίες έχουν πλήρη άγνοια του νόμου, δεν τους γνωρίζουν. Επίσης νιώθουν ότι το να σε εξυπηρετήσουν – βοηθήσουν είναι κάτι το υποτιμητικό για αυτούς και εμένα ως επιχειρηματία και την κοπέλα. Κανείς δεν σου δείχνει πως λειτουργεί το σύστημα, για να μην φας όλη την ταλαιπωρία. Θα πρέπει κάθε φορά που θα κάνεις αλλαγή προσωπικού να το δηλώνεις στην αστυνομία. Τα βιβλιάρια να είναι τυπικότατα, ούτε μια ημέρα καθυστέρηση. Αυτό που με εξοργίζει είναι ότι, κάνεις έναν αγώνα, να στήσεις μια τέτοια επιχείρηση, να καταθέσεις έναν φάκελο να πάρεις την άδεια που μπορεί να σου πάρει και 8 μήνες και χρόνο ίσως και να πρέπει να την ανανεώσεις μετά από δυο χρόνια; Είναι υπερβολή, δεν έχει νόημα… Να ρίξεις τόσα λεφτά γιατί έχει κοστίσει 160.000e και ακόμη δεν το έχω ολοκληρώσει… Ελπίζω τα πράγματα να πάνε καλά γιατί θα μπουν περισσότερα προγράμματα με αυτό που σκέφτομαι να κάνω αλλά να μπορώ να προσφέρω και δουλειά σε επαγγελματίες κοπέλες. Να έχουν και αυτές δουλειά. Αυτός είναι ο στόχος μου, αυτά τα όνειρα μου, αυτή είναι η επιχείρηση μου. Και την κρατάω ψηλά. Δεν ντρέπομαι για αυτήν μόνο περήφανη νιώθω που τόλμησα και καλά θα κάνουν αυτοί που είναι πίσω στην Ελλάδα να ανοίξουν τα μάτια τους και να δουν πως οι επιχειρήσεις αυτές χρειάζονται για την ειρήνη και την ηρεμία της κοινωνίας. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας!
Εδώ νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω προσωπικά, όλους τους φίλους που επισκέπτονται τον χώρο μας και τον σέβονται αλλά και τους ανθρώπους που εργάζονται εδώ. Ευχαριστούμε και εσάς που μέσα από την σελίδα σας, μας δίνετε την ευκαιρία να ακουστούμε και εμείς
 
Greeceladies: Να είστε καλά. Ευχαριστούμε.

http://www.greeceladies.com/article/5753