9/5/13

Όταν ο Μπόουϊ συνάντησε τον Ιησού



Για να δεις το βίντεο κλιπ πρέπει να είσαι ενήλικας. Ουφ, τι υποκρισία, πια κι αυτή, Κύριέ μου!


Ένας πάστορας, με την εξ ορισμού... αιρετική μορφή του Γκάρι Όλντμαν, μπαίνει σε ένα ημιφωτισμένο καταγώγιο. Τριγύρω, λίγοι «συνάδελφοι» ή ανώτεροί του με τις χαρακτηριστικές κόκκινες ρόμπες των καρδιναλίων επιδίδονται σε διάφορες «χριστιανικές» πράξεις: ένας αυτομαστιγώνεται παραδειγματικά, άλλος πίνει οίνον ερυθρόν από ποτήρι... κολωνάτο, ένας υπερήλικας τρίτος  δίνει ένα χαρτονόμισμα σε μια από τις αλαφροντυμένες αιθέριες υπάρξεις που μοιράζονται το καταγώγιο με τους υπηρέτες του Κυρίου.

Ο πάστορας-Γκάρι πλησιάζει φιλήδονα μια κοπέλα που πίνει μόνη στο μπαρ: είναι η Μαριόν Κοτιγιάρ με ντύσιμο και ύφος κοκότας της μπελ επόκ. Κάπου εκεί, το ρυθμικό τραγούδι που ακούγεται τόση ώρα στο βάθος προσωποποιείται: νά’σου, λοιπόν, κι ο Ντέιβιντ Μπόουι, ντυμένος ωσάν Χριστός (προ σταύρωσης), πλην κόντρα ξυρισμένος, να τραγουδάει στο μικρόφωνο το «The Next Day», από το πολυπαινεμένο ομότιτλο άλμπουμ του, που κυκλοφόρησε το Μάρτη.

 Εν συνεχεία, η ηδυπαθώς λικνιζόμενη Μαριόν, υπό την... επήρεια των στίχων του τραγουδιού, βγάζει στα χέρια της... τύπους των ήλων, και πετάγεται το αίμα της και πιτσιλάει μια γυμνόστηθη που καλύπτεται από λευκό τούλι και γίνεται ένας γενικός χαμός κι ο Γκάρι πατάει και μια φωνή στον άδοντα προφήτη Ντέιβιντ, επειδή εξαιτίας του, λέει, έγινε όλο το κακό.

Στη δε  τελευταία σκηνη του βιντεοκλίπ –διότι, βέβαια, περί αυτού πρόκειται– οι θαμώνες απαξάπαντες, με την «τρυπημένη» Μαριόν προεξάρχουσα να φοράει πια ακάνθινο στεφάνι, στέκουν φάτσα στο φακό, σαν σε αναγεννησιακό πίνακα, κι ο Ντέιβιντ, που τραγουδάει πάντα, σηκώνει τα χέρια σε θέση ευλογίας/ ικεσίας και, τσούπ! εξαφανίζεται. Μάλλον αναλήφθηκε προς τον.... μπαμπά του, καταλαβαίνουμε.

Αυτό, λοιπόν, το βιντεοκλίπ, που σκηνοθέτησε η ιταλίδα καλλιτέχνης Φλόρια Σιγκισμόντι και μόλις κυκλοφόρησε, έχει, λέει, δημιουργήσει ήδη σάλο για το τολμηρό και ασεβές περιεχόμενό του. Tόσο, που για να το δεις στο youtube πρέπει να είσαι (ή να δηλώνεις, τέλος πάντων) ενήλικας. Ουφ, τι υποκρισία, πια κι αυτή, Κύριέ μου! Λες και όσα εικονογραφεί αυτό το φελινικών και γκριναγουεϊκών αποχρώσεων κλιπάκι δεν χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη οργανωμένη χριστιανοσύνη. Μάρτυς μου η ειδησεογραφία. Αμήν.

Τατιάνα Καποδίστρια