1/11/11

Γουίλιαμ Φέιθφουλ: Παπαράτσι, Μάχιμος και Καλλιτέχνης

  
Θα είναι και η «Espresso» εκεί! Ο λόγος για τη 15η Biennale Νέων Μεσογείου και το Athens Photo Festival, όπου η εφημερίδα μας έδωσε ένα  βροντερό «παρών» με τον φωτορεπόρτερ Γουίλιαμ Φέιθφουλ.
 Επειτα από δέκα χρόνια καθημερινής παρουσίας στο ρεπορτάζ της εφημερίδας μας, ο 32χρονος φωτορεπόρτερ επιλέχθηκε (μεταξύ 600 ατόμων) ως ένας από τους δέκα καλύτερους νέους φωτογράφους για το 2011. Οι φωτογραφίες του από διάφορα ρεπορτάζ της «Εspresso» θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο των δύο σημαντικών εκθέσεων που θα πραγματοποιηθούν στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.


 Η  δουλειά του είναι να μιλάει μόνο μέσα από τις φωτογραφίες του. Παρ’ όλα αυτά τον... καταφέραμε να μας πει δυο λόγια, αφού η παρουσία του στους δέκα καλύτερους νέους φωτογράφους της χρονιάς με επιλεγμένες εικόνες από τα καθημερινά ρεπορτάζ του δεν τιμά μόνο τον ίδιο αλλά και την «Espresso».
 
 
«Τον Νοέμβριο κλείνω δέκα χρόνια ως φωτορεπόρτερ σε αυτήν την εφημερίδα» μας λέει ο Γουίλιαμ Φέιθφουλ: «Επέλεξα, λοιπόν, κάποιες εικόνες τις οποίες θεώρησα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες από διάφορα θέματα που κάλυψα όλο αυτό το διάστημα και τις κατέθεσα στο Athens Photo Festival. Και είναι πραγματικά μεγάλη τιμή για μένα που το Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας, με την επιμέλεια του Μανώλη Μωρεσόπουλου, με επέλεξε μέσα στους δέκα νέους Ελληνες φωτογράφους, οι οποίοι θα εκθέσουμε στη Biennale και την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων τις φωτογραφίες μας».
 
 
 
Ο ΑΥΤΟΕΡΩΤΙΣΜΟΣ
 Ομως ιδιαίτερο είναι και το θέμα των φωτογραφιών του: «Το κοινό στοιχείο των φωτογραφιών είναι ο αυτοερωτισμός. Ενα στοιχείο που υπάρχει έκδηλο στην κοινωνία μας, παίρνει σάρκα και οστά μέσα από τον φωτογραφικό φακό».
 Ομως πόσο δύσκολο ήταν να βρει το θέμα αυτών των φωτογραφιών; «Το μέσο στο οποίο εργάζομαι είναι ο παράάδεισος του νέου φωτογράφου, γιατί του δίνει τη δυνατότητα να είναι σε διαφορετικά μέρη, εκδηλώσεις και περίεργες καταστάσεις που υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν θα έβλεπε και δεν θα ζούσε από κοντά» μας εξηγεί ο Γουίλιαμ. «Μέσα από τα θέματα της “Espresso” κατάφερα να περιγράψω μέσω της φωτογραφίας τα γεγονότα όσο πιο ρεαλιστικά γινόταν, αφήνοντας και μια νότα ψευδαίσθησης, γιατί, ούτως ή άλλως, η φωτογραφία είναι μια ψευδαίσθηση της πραγματικότητας» καταλήγει εξηγώντας πώς επέλεξε τις φωτογραφίες που έστειλε να κριθούν για τη συμμετοχή του στη 15η Biennale Νέων Μεσογείου.
 Πρώτος σταθμός της έκθεσης θα είναι η Θεσσαλονίκη από τις 19 έως τις 29 Οκτωβρίου και δεύτερος η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο του Athens Photo Festival 2011, που θα πραγματοποιηθεί από τις 2 έως τις 16 Νοεμβρίου.
  Επιτυχίες καθημερινής τρέλας
Ποιος είναι όμως ο Γουίλιαμ Φέιθφουλ, ένα από τα πιο αγαπητά παιδιά της εφημερίδας; Τον αφήνουμε να μας συστηθεί μέσα από τις αναμνήσεις του: «Ακόμη θυμάμαι την πρώτη μου μέρα στην εφημερίδα, όταν η προϊσταμένη μου Μέμη Γιολδάση με εμπιστεύτηκε να καλύψω το πρώτο θέμα μου. Αν δεν κάνω λάθος ήταν η άφιξη ενός διεθνούς φήμης μοντέλου στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Επρεπε να προλάβω να καταγράψω κάθε κίνησή της. Το ενδιαφέρον ήταν πως έπρεπε να προσπαθήσω να την απαθανατίσω σε πόζες που θα έδειχναν κάποιες ατέλειές της» λέει γελώντας και καταλήγει με απόλυτη ειλικρίνεια: «Αντε να τις βρεις!».
 Με τον καιρό ο Γουίλιαμ όχι μόνον έγινε πολύτιμος συνεργάτης της εφημερίδας, αλλά παράλληλα εμπλούτισε το βιογραφικό του, μεταξύ άλλων, και με πολλά αποκλειστικά φωτορεπορτάζ.
 Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που φωτογραφίες του ζητήθηκαν και από ξένα φωτογραφικά δίκτυα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι εικόνες με τη Γιάννα Αγγελοπούλου να πίνει σαμπάνια και να απολαμβάνει το αγαπημένο της πούρο επάνω στο σκάφος, το οποίο χρησιμοποίει για να κάνει jet ski, που έκαναν τον γύρο του κόσμου.
 Ακόμη, με τον φωτογραφικό φακό του κατέγραψε τη σκληρότητα αστυνομικού εναντίον μετανάστριας και το υλικό χρησιμοποιήθηκε στην ΕΔΕ για τον αστυνομικό. Και σε όσους απορούν, πώς γίνεται να καλύπτει από το ρεπορτάζ του δρόμου μέχρι το παπαράτσι θέμα, ο Γουίλιαμ Φέιθφουλ απαντά: «Πολύ απλά, αυτή είναι η δουλειά του μάχιμου φωτορεπόρτερ. Από τον φακό μου περνάνε πάσης φύσεως θέματα: από τα σαλόνια του Κολωνακίου μέχρι το χειρότερο φονικό»…
 ΑΝΘΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ