Για την «Jilf», το αίμα και το τραύμα είναι συνώνυμα της χειραφέτησης.
Σημείωση: κάποιοι αναγνώστες μπορεί να βρουν
το παρακάτω άρθρο και τις φωτογραφίες του ενοχλητικό.
Αν ασχολείσαι με το S&M, θα ξέρεις το Fetlife. Είναι μια online κοινότητα για τους λάτρεις των βίτσιων, όπου μοιράζονται ιστορίες, φωτογραφίες και βίντεο και γενικά έρχονται κοντά μέσω της αγάπης τους για τα μαστίγια.
Όπως σε κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, κάποια μέλη γίνονται γνωστά για τις ροπές τους, πράγμα που μας οδήγησε σε ένα μέλος του Fetlife που είναι γνωστό ως Jilf. Σε κάποιες γωνιές του Διαδικτύου, η Jilf φημίζεται για το γεγονός ότι ωθεί στα άκρα τα βίτσια και την τροποποίηση του σώματος, σε σημείο όπου γίνεται κάτι άλλο – και κάτι που πραγματικά σε αναστατώνει.
Όπως σε κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, κάποια μέλη γίνονται γνωστά για τις ροπές τους, πράγμα που μας οδήγησε σε ένα μέλος του Fetlife που είναι γνωστό ως Jilf. Σε κάποιες γωνιές του Διαδικτύου, η Jilf φημίζεται για το γεγονός ότι ωθεί στα άκρα τα βίτσια και την τροποποίηση του σώματος, σε σημείο όπου γίνεται κάτι άλλο – και κάτι που πραγματικά σε αναστατώνει.
Με καταγωγή από το Μπρίσμπεϊν της Αυστραλίας, η Jilf έχει ως έδρα τη Μελβούρνη. Φωτογραφίζει τελετουργικά πόνου και τα ανεβάζει στην ιστοσελίδα της και στο Fetlife, όπου θέλει να εξαναγκάσει τους θεατές να αξιολογήσουν την κατανόηση που έχουν για τον πόνο, την αηδία και τον τρόπο που οι κοινωνικές συμβάσεις διαμορφώνουν αυτά τα δύο. Οι παρτενέρ της λένε τακτικά τη φράση, «Σήμερα, θα υποφέρω για την τέχνη σου» και αυτό που ακολουθεί είναι φωτογραφίες που απαγορεύονται από σχεδόν κάθε άλλο είδος πλατφόρμας.
Η Jilf, η οποία είναι απόφοιτος επιστημών ψυχολογίας, λέει ότι το ενδιαφέρον της για τον πόνο και την αηδία ξεκίνησε στην ηλικία των 12. Το τελευταίο της έργο περιλάμβανε το γδάρσιμο του καλαμιού του συντρόφου της, κάτι που με έκανε να θέλω να επικοινωνήσω μαζί της και να τη ρωτήσω για τη διαδικασία που ακολούθησε και για τη διατριβή της. Η συζήτησή μας αποκαλύπτει ότι πίσω από κάθε μακάβρια και σουρεαλιστική φωτογραφία, υπάρχει μια πολύπλοκη διαδικασία αναζήτησης, συναίνεσης, οικειότητας, πόνου και πρωτοποριακής ψυχολογίας.
VICE: Γεια σου Jilf. Μίλησέ μου για τους πρώτους σου πειραματισμούς με τον πόνο.
Jilf:
Από νεαρή ηλικία, απολάμβανα να βγάζω κάτι από το σώμα μου, το οποίο υποτίθεται ότι έπρεπε να είναι καλυμμένο. Μου φαινόταν ενδιαφέρον να παρακολουθώ το αίμα να κυλάει πάνω στο κορμί μου και το έβρισκα συναρπαστικό. Μου έδινε την αίσθηση ότι ήταν μια πολύ προσωπική διαδικασία για εμένα και μόνο για εμένα. Κύματα γαλήνης πλημμύριζαν τον εγκέφαλό μου. Δεν είχα ιδέα πώς ονομαζόταν τότε, όμως δεν ήταν αυτοτραυματισμός. Ίσα-ίσα, ήταν το αντίθετο – ένιωθα μια βαθιά σύνδεση και αγάπη για τον εγκέφαλο και το κορμί μου.
Πώς εξελίχθηκε αυτό στον τρόπο με τον οποίο ασχολείσαι με τον πόνο τώρα;
Εξελίχθηκε σε μεγάλη αγάπη και βαθύ σεβασμό για το πού μπορούσε να με πάει ο πόνος. Τόσο σωματικά, όσο και διανοητικά. Αποφάσισα να το ψάξω. Ήθελα να δω αν υπήρχαν και άλλοι όπως εγώ. Ήθελα να μοιραστώ αυτήν την οικειότητα. Όταν υπάρχει τέτοια εμπιστοσύνη μεταξύ δύο ανθρώπων, δεν υπάρχει χώρος για να κρυφτείς από τον εαυτό σου ή τον άλλον, είτε κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων και του προσχεδιασμού, είτε της ίδιας της πράξης του σαδομαζοχισμού. Όταν «παίζουμε» -ελλείψει καλύτερης λέξης– δεν μπορείς να ξεφύγεις από εκείνη τη στιγμή. Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα άλλο, πέρα από το να είσαι με αυτό το άτομο και να μοιράζεστε την αμοιβαία αγάπη και σεβασμό για αυτήν την οντότητα που ονομάζεται πόνος.
Οι γάντζοι στα χείλη του αιδοίου ήταν μια εκπληκτική εμπειρία που μοιράστηκα με κάποιον άλλο άνθρωπο. Σούβλισμα στο στήθος. Οι αιωρήσεις. Μια φορά, βάλαμε 4.700 βελόνες στη σύντροφό μου.
Τι σημαίνει «πόνος» για εσένα και πώς τον αισθάνεσαι;
Ο πόνος είναι σύνθετος και πολύπλοκος. Είναι κάτι που πρέπει να καλλιεργηθεί και να γίνει σεβαστό, σχεδόν να θεοποιηθεί. Ο πόνος είναι ο τρόπος με τον οποίο πιέζω τον εαυτό μου ή τον βρίσκω. Όταν ασχολείσαι με το σκληρό S&M, είναι εκείνο το συναίσθημα του να γνωρίζεις τι είσαι ικανός να κάνεις, τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά.
Υπάρχει αγριότητα μέσα του. Είναι ένας τρόπος να είσαι παρών. Επίσης, μπορεί να σε ανακουφίσει από το συντριπτικό συναίσθημα της ύπαρξης. Μπορεί να λειτουργήσει αντισταθμιστικά και να βοηθήσει, ώστε να επέλθει μια κάθαρση. Είναι ένας τρόπος να αισθάνομαι ότι έχω κάποιον σκοπό και να ξέρω ότι μπορώ να ενεργήσω αυτοβούλως ή να αναπτύξω συναισθήματα που δεν σχετίζονται μόνο με πληρωμές λογαριασμών και με το να πηγαίνω στη δουλειά – την πεζότητα της καθημερινής ύπαρξης.
Πώς χαρακτηρίζεις τη δουλειά σου;
Το S&Μ μου διασταυρώνεται με την ταυτότητα, τη σεξουαλικότητα και το φύλο μου – είναι ένας τρόπος τεκμηρίωσης όλων αυτών των διασταυρώσεων. Οι μακροχρόνιοι σύντροφοί μου και εγώ το κάνουμε αυτό μαζί – είμαστε μια καλά λαδωμένη μηχανή. Δεν καταγράφουμε όλα όσα κάνουμε. Μερικές φορές, μπορεί να κάνουμε κάτι στην παρόρμηση της στιγμής, στη διάρκεια του S&M ή μπορεί να είναι S&Μ που γίνεται για να καταγραφεί η φεμινιστική queer σεξουαλικότητα και το BDSM.
Οι πολιτικές για το φύλο επηρεάζουν συχνά τη δουλειά σου;
Το S&M, όπως και αν επιδίδομαι σε αυτό, είναι το μέσο με το οποίο ανατρέπω τα κυρίαρχα πρότυπα και στρεβλώνω τις υπάρχουσες πεποιθήσεις. Το παρομοιάζω με ένα τεράστιο «fuck you» στην ήσυχη, υποτακτική γυναίκα και την ιστορική υποταγή των γυναικών. Αγκαλιάζουμε τα θέλω μας και τις ανάγκες μας συμμετέχοντας ενεργά και συναινετικά σε αυτές τις διαστροφικές πράξεις. Παίζουμε με τις δομές εξουσίας μέσα στη σχέση μας, με τους δικούς μας όρους και όχι με βάση το τι υπαγορεύει η κοινωνία. Η ενασχόληση των γυναικών με ανατρεπτικές και υπερβατικές πράξεις μου φαίνεται ότι τους προσδίδει πυγμή και τις χειραφετεί. Είναι μια επίδειξη της queer γυναικείας σεξουαλικότητας.
Και ο μηδενισμός; Πώς επηρεάζει τη δουλειά σου;
Η ζωή είναι παράλογη και δεν υπάρχει ουσιαστικό νόημα, οπότε αυτό σημαίνει ότι προσπαθούμε να βρούμε και να δημιουργήσουμε νόημα στο παράλογο. Θέλω να χτίσω μια υποκειμενική δημιουργία νοήματος. Αυτό μπορεί να σημαίνει να κάνεις πράγματα που θεωρούνται ριψοκίνδυνα. Ως κοινωνία, είμαστε τόσο κομφορμιστές – ο μηδενισμός μου αφήνει περιθώρια, ώστε να ξεπεράσουμε αυτόν τον κομφορμισμό.
Έχουν περάσει σχεδόν τρεις μήνες από το γδάρσιμο. Η όλη σωματική και πνευματική διαδικασία, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την ανάρρωση, ήταν εξαιρετικά ικανοποιητική και απίστευτα εξαντλητική.
Μιας και μιλάμε για μη συμμόρφωση στους κανόνες, εξασκείς μια ακραία μορφή του BDSM . Ποια είναι κάποια από τα πράγματα που σου αρέσει να κάνεις στο ανθρώπινο κορμί και ποιο είναι το πιο ακραίο πράγμα που έχεις κάνει;
Μου αρέσει να παραμορφώνω το γυναικείο σώμα – να το κάνω γκροτέσκο. Μου αρέσει να συγκρούομαι και να νιώθω άβολα. Μου αρέσει να παίζω στη βρωμιά. Μου αρέσει το αίμα. Μου αρέσουν οι παρεμβατικές πράξεις, σωματικά και διανοητικά. Μου αρέσει το ακραίο CT (σ.σ. βασανισμός αιδοίου). Οι γάντζοι στα χείλη του αιδοίου ήταν μια εκπληκτική εμπειρία που μοιράστηκα με κάποιον άλλο άνθρωπο. Σούβλισμα στο στήθος. Οι αιωρήσεις. Μια φορά, βάλαμε 4.700 βελόνες στη σύντροφό μου. Λατρεύω το S&M που γαργαλάει τον εγκέφαλό μου και τον πηγαίνει παραπέρα. Τη δημιουργία συναινετικού τραύματος και τη συναινετική βία. Πράγματα που απαιτούν ξετύλιγμα και ενδοσκόπηση. Το αποκορύφωμα στο S&M για εμένα, όμως, ήταν το να γδέρνω τη σύντροφό μου K. Αυτό με ξετρέλανε.
TΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΔΕΡΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΦΑΓΕ Η ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΗΣ.
Μίλησέ μου για τη διαδικασία του γδαρσίματος, από τη στιγμή της σύλληψης της ιδέας μέχρι την ανάρρωση.
Έχουν περάσει σχεδόν τρεις μήνες από το γδάρσιμο. Η όλη σωματική και πνευματική διαδικασία, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την ανάρρωση, ήταν εξαιρετικά ικανοποιητική και απίστευτα εξαντλητική. Έφτασε τόσο εμένα, όσο και τη σύντροφό μου στα άκρα, με τρόπους που δεν είχα φανταστεί ποτέ. Έχει κάνει πιο βαθιά τη σχέση μας.
Ξεκινήσαμε να κάνουμε συζητήσεις για τη διαδικασία πριν από 18 μήνες. Τα δύο εμπλεκόμενα άτομα, εγώ και η K., διαπραγματευόμασταν εκτεταμένα. Η συναίνεση και ο μετριασμός του κινδύνου είναι πρωταρχικής σημασίας. Ως προς το τεχνικό κομμάτι, μιλήσαμε σε έναν πολύ ανοιχτόμυαλο γιατρό σχετικά με τη σωματική ανάρρωση και τον τραυματισμό του σώματος. Είχαμε σχεδιάσει εκ των προτέρων τη διαδικασία τόσο της σωματικής, όσο και της διανοητικής ανάρρωσης. Η εύρεση ανοξείδωτων εργαλείων αποδείχθηκε δύσκολη. Καταλήξαμε να βρίσκουμε έναν ειδικό αποφλοιωτή από το εξωτερικό, όμως το παράξενο ήταν ότι δεν μπορούσα να βρω καμία πληροφορία για το πώς να ξεφλουδίσεις έναν άνθρωπο.
Η έρευνα που κάναμε περιλάμβανε την εξέταση τεχνικών μεταμόσχευσης δέρματος κλπ. Κάναμε έρευνα πάνω στην ανατομία, αποκτώντας περαιτέρω γνώσεις πάνω στο θέμα. Το γδάρσιμο το κάναμε μπροστά στην «οικογένειά» μας στην κοινότητα του S&M. Ξεκινήσαμε να δημιουργούμε ένα «πτερύγιο» δέρματος το οποίο θα μπορούσε να μπει στην άκρη του αποφλοιωτή, ενώ φροντίσαμε να αφήσουμε αρκετό κομμάτι του δέρματος εκτεθειμένο. Ένας φίλος κρατούσε το πτερύγιο και έπειτα εγώ χρησιμοποίησα τον αποφλοιωτή και έκοψα ουσιαστικά μια στρώση δέρματος, ανεβαίνοντας προς το γόνατο. Το μαγειρέψαμε και μετά φάγαμε λίγο. Νομίζω ότι ήταν από τα πιο προσωπικά πράγματα που έχω μοιραστεί ποτέ με άνθρωπο.
Είχα επίγνωση ότι θα προκαλούσα ένα βαθύ τραύμα σε μια γυναίκα και είναι δύσκολο να περιγράψω με λέξεις το πώς ένιωσα να κάθομαι με την «οικογένεια» που έχω επιλέξει και να μοιράζομαι μια τόσο συναρπαστική και προσωπική στιγμή. Προκαλούσα αβάσταχτο πόνο και τραυμάτιζα έναν άνθρωπο που αγαπώ. Την επόμενη μέρα, ενώ καθόμουν στον χώρο, πλημμύρισα από συναισθήματα. Νομίζω ότι ακόμη και τώρα, σχεδόν τρεις μήνες αργότερα, δεν το έχω επεξεργαστεί όλο αυτό ακόμα. Είναι πάρα πολύ πολύπλοκο για να το κάνω.
Κείμενο Fareed Kaviani
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου